FB kontakt

22.02.2018

Strona główna Aktualności Wydarzenia Węglik KCSM40 do frezów płytkowych - większa wydajność przy wyższych szybkościach frezowania plus powtarzalne wyniki pracy

Węglik KCSM40 do frezów płytkowych - większa wydajność przy wyższych szybkościach frezowania plus powtarzalne wyniki pracy

16-10-2017

Klienci zgłaszali zapotrzebowanie na nowy gatunek węglika, który umożliwiłby zwiększenie prędkości skrawania podczas frezowania stopu tytanu 6Al4V, zamiast zwiększania prędkości posuwu lub głębokości frezowania, skutkujących zwiększeniem siły działającej na obrabiany przedmiot, uchwyt i wrzeciono maszyny. Gatunek KCSM40 zawiera zaawansowane spoiwo kobaltowe zapewniające wyjątkową odporność na zmęczenie termiczne bez utraty wytrzymałości, jaką klienci doświadczali w przypadku gatunków KC725M i X500. Oprócz nowego materiału podłoża, opracowane przez Kennametal pokrycie AlTiN/TiN zwiększa odporność na ścieranie krawędzi tnącej.

“Bazując na wytrzymałości naszych najbardziej popularnych gatunków do frezowania KC725M i X500 oraz zwiększając odporność na pękanie termiczne i ścieranie umożliwiamy naszym klientom obróbkę ze zwiększoną prędkością skrawania bez utraty wytrzymałości” powiedział Scott Etling, dyrektor zarządzający produktami globalnymi z działu frezów płytkowych firmy Kennametal.

Docelowa prędkość frezowania dla gatunku KCSM40 przy frezowaniu stopu Ti6Al4V wynosi 175 SFM (53 m/min.), pozwalając zapewnić szybkość usuwania metalu przekraczającą 20 cali sześciennych na minutę (327 cm^3/min.) w czasie 60 minut. Gatunek KCSM40 nie tylko pozwolił osiągnąć takie wyniki, ale również zapewnił szybkość frezowania tytanu sięgającą 270 SFM (85 m/min.) przy mniejszej głębokości promieniowej. Etling mówi, że zagłębienie promieniowe freza jest kluczowe przy optymalizacji prędkości frezowania. “Przy większym zagłębieniu promieniowym, płytka ma kontakt z materiałem przez dłuższy czas, wytwarzając więcej ciepła w obszarze frezowania. Ciepło nie jest odprowadzane z tytanu w wiórach, tak jak ma to miejsce podczas frezowania stali, dlatego kontrola termiczna ma krytyczne znaczenie. Mniejsza prędkość frezowania przy większym zagłębieniu promieniowym jest dobrą praktyką. Przy mniejszym zagłębieniu promieniowym można pracować z większą prędkością frezowania.”

Wciąż w dobrym stanie po ponad 100-minutowym frezowaniu stopu Ti6Al4V z szybkością 155 SFM (47 m/min.) i spływem wióra 0,0067 ipt (0,12 mm/t). Promieniowa głębokość frezowania wynosiła 1,0” (25 mm), a osiowa 3” (76 mm).

Rys. 1. Wciąż w dobrym stanie po ponad 100-minutowym frezowaniu stopu Ti6Al4V z szybkością 155 SFM (47 m/min.) i spływem wióra 0,0067 ipt (0,12 mm/t). Promieniowa głębokość frezowania wynosiła 1,0” (25 mm), a osiowa 3” (76 mm).

 

W przeprowadzonych ostatnio testach nowych frezów spiralnych HARVI Ultra osiągnięto żywotność frezów przekraczającą 100 minut przy szybkości 155 SFM (47 m/min.) i spływie wióra 0,0067 ipt (0,12 mm/t). Promieniowa głębokość frezowania wynosiła 1,0” (25 mm), a osiowa 3” (76 mm). Etling powiedział “Stan krawędzi w przypadku gatunku KCSM40 wciąż wygląda bardzo dobrze. Również inne parametry prezentują się doskonale. W jednej z operacji frezowania czołowego płyt ze stali hartowanej zmniejszono liczbę przejść z 234 do zaledwie 22. Nie muszę chyba dodawać, że jesteśmy w Kennametal bardzo zadowoleni z doskonałej jakości KCSM40, którą możemy dostarczyć naszym klientom”.

Frez HARVI Ultra z zaciskiem wrzeciona KM4X i 8-krawędziowymi płytkami gatunku KCSM40. Nieporównywalna sztywność i wydajność.

Rys. 2. Frez HARVI Ultra z zaciskiem wrzeciona KM4X i 8-krawędziowymi płytkami gatunku KCSM40. Nieporównywalna sztywność i wydajność.
 

Prace prowadzone nad gatunkiem KCSM40 były nakierowane na frezowanie stopu Ti6Al4V, ale doskonale nadaje się on również do innych materiałów wysokotemperaturowych. KCSM40 to gatunek węglika adresowany przez Kennametal do sektora lotniczego (konstrukcje nośne i elementy silników), energetyki (łopaty turbin, elementy ze stali nierdzewnych duplex) i transportu (turbosprężarki). Etling podsumowuje “W naszej codziennej pracy na szerokiej gamie materiałów i różnorodnych komponentach wciąż otrzymujemy wyniki testów zapewniające oszczędności finansowe naszym klientom.

 

Źródło: Kennametal

Nasze propozycje

Programowanie robotów przemysłowych
Wojciech Kaczmarek, Jarosław Panasiuk

Programowanie robotów przemysłowych

Wydawnictwo Naukowe PWN

Jest to ostatnia książka z serii Robotyka. Zawiera aktualną wiedzę na temat programowania robotów. Na...

Przykłady obliczania konstrukcji żelbetowych. Zeszyt 3. Zarysowanie

Przykłady obliczania konstrukcji żelbetowych. Zeszyt 3. Zarysowanie

Wydawnictwo Naukowe PWN

Monografia dotyczy sprawdzania konstrukcji żelbetowych ze względu na zarysowanie. Składa się z dwóch...

Technologie mobilne w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw
Barbara Ocicka (red. naukowa)

Technologie mobilne w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw

Wydawnictwo Naukowe PWN

W publikacji scharakteryzowano nowoczesne technologie mobilne wykorzystywane przez firmy w logistyce i...

Transport intermodalny. Projektowanie terminali przeładunkowych
Marianna Jacyna, Dariusz Pyza, Roland Jachimowski

Transport intermodalny. Projektowanie terminali przeładunkowych

Wydawnictwo Naukowe PWN

Zasadnicza część książki jest poświęcona zagadnieniom kształtowania i wymiarowania terminali...

Nasi partnerzy