ENG FB kontakt

20.12.2025

Strona główna Aktualności Wydarzenia Siemens prezentuje nowe metro dla Wiednia

Siemens prezentuje nowe metro dla Wiednia

15-03-2018

• Siemens zbuduje 34 w pełni automatyczne pociągi metra dla Wiednia
• Nowy system informacji pasażerskiej dla lepszego komfortu podróżowania
• Większa przepustowość i możliwość adaptacji wnętrza

Wiener Linien GmbH & Co KG, operator transportu zbiorowego dla stolicy Austrii oraz Siemens zaprezentował projekt nowego metra dla Wiednia. Nowe pociągi, nazwane 'X', są sześciowagonowe i nawiązują stylem do istniejących pociągów metra.

Pod koniec 2017 roku, Wiener Linien zleciło spółce Siemens dostarczenie 34 w pełni automatycznych pociągów metra. Kontrakt przewiduje również prace konserwacyjne i techniczne przez okres 24 lat oraz opcje na dodatkowe 11 pociągów. Od początku 2024 r. nowe pociągi będą w pełni automatycznie obsługiwały linię U5 w Wiedniu. Pociągi mogą również działać w trybie półautomatycznym lub ręcznym na innych liniach. Pierwsze dostawy pojazdów są planowane na połowę roku 2020. Pociągi będą produkowane w fabryce Siemensa w Wiedniu.

 

Nowe pociągi na linii U5 w Wiedniu pojawią się w 2024 r.

Nowe pociągi na linii U5 w Wiedniu pojawią się w 2024 r.

 

- To będzie pociąg najnowszej generacji i będzie pasował do naszej istniejącej infrastruktury, co przekłada się na bardzo korzystny stosunek ceny do wartości inwestycji. Sprawdzona współpraca z Siemensem oraz kontrakt na prace konserwacyjne zapewniają, że będziemy w najlepszych rękach, jeśli chodzi o koncepcję oraz jakość pociągów, co przełoży się na korzyści odczuwane przez naszych pasażerów przez następne lata - powiedział Günter Steinbauer, dyrektor Wiener Linen.

 

Pociągi zaprojektowane dla metra w Wiedniu będą pierwszymi na świecie pojazdami wyposażone w nowy system informacji pasażerskiej FGI Plus.

Pociągi zaprojektowane dla metra w Wiedniu będą pierwszymi na świecie pojazdami wyposażone w nowy system informacji pasażerskiej FGI Plus.

Pociągi zaprojektowane dla metra w Wiedniu będą pierwszymi na świecie pojazdami wyposażone w nowy system informacji pasażerskiej FGI Plus.

 

- Cieszymy się na wspólną długoletnią i ścisłą współpracę z Wiener Linien. Po 'Srebrnej Strzale' z 1972 roku i 'V-kach' z roku 2000, to wspaniale, że możemy zbudować trzecią generację metra dla naszego miasta, w Wiedniu dla Wiednia - powiedziała Sabrina Soussan, prezes branży Mobility w Siemens AG.

Pociągi zaprojektowane dla Wiednia będą pierwszymi na świecie pojazdami wyposażone w nowy system informacji pasażerskiej FGI Plus. System dostarcza informacje o połączeniach przed dojazdem na daną stację. Nazwy następnych stacji są wyświetlane nad każdymi drzwiami.

Pociągi oferują otwarte i jasne wnętrza, Nowo zaprojektowane wzory na siedzeniach sprawiają, że przestrzenie są optycznie większe, ułatwiają ruch wewnątrz pociągu i nie są ograniczane żadnymi barierami. Przezroczysta szyba oddzielająca przedział od kabiny maszynisty oferuje jeszcze lepszy widok.

Pociągi charakteryzują się lekką konstrukcją. Ponad 90% użytych materiałów jest poddawanych recyklingowi. Oświetlenie LED, wysoce wydajne ogrzewanie i klimatyzacja zapewniają niski poziom poboru energii. Podobnie jak w pociągach Inspiro, operowanych w warszawskim metrze, energia uzyskana podczas hamowania jest przesyłana z powrotem do sieci.

 

Dane techniczne pociągu dla wiedeńskiego metra:

• Materiał: aluminium
• Rozstaw szyn: 1.435 mm
• Długość ze sprzęgami: 111.220 mm
• Szerokość wagonu: 2.850 mm
• Wysokość podłogi nad torem: 1.000 mm
• Maksymalne obciążenie osi: 10.90 ton
• Maksymalna liczba miejsc: 928 w tym 200 siedzących (obliczeniowo dla 4 pasażerów na m2)
• Prędkość maksymalna: 80 km/h
• Zasilanie: 750 V DC / z trzeciej szyny
• Średnica koła nowego: 840 mm
• Maksymalne przyspieszenie przy starcie: 1,2 m/s²

 

Źródło: Siemens Sp. z o.o.,

Strona główna Aktualności Wydarzenia Siemens prezentuje nowe metro dla Wiednia

Zamów NEWSLETTER

Nasze propozycje

Obróbka ręczna metali narzędziami ściernymi
Jan Krzos

Obróbka ręczna metali narzędziami ściernymi

Wydawnictwo Naukowe PWN

Poradnik "Obróbka ręczna metali narzędziami ściernymi" przeznaczony jest dla osób zajmujących się obróbką...

Modelowanie, symulacja i programowanie robotów przemysłowych w środowisku Delmia V6
Adam Słota

Modelowanie, symulacja i programowanie robotów przemysłowych w środowisku Delmia V6

Wydawnictwo Naukowe PWN

W książce przedstawiono proces programowania offline robotów przemysłowych w systemie Delmia v6, który jest...

Wyścig o najważniejsze metale świata. Brudne oblicze czystej energii i cyfrowych technologii
Vince Beiser

Wyścig o najważniejsze metale świata. Brudne oblicze czystej energii i cyfrowych technologii

Wydawnictwo Prześwity

Wyścig o metale niezbędne ludzkości do produkcji czystej energii oraz rozwoju cyfrowych technologii...

Inżynieria materiałowa połączeń spawanych
Marek Blicharski, Jan Sieniawski

Inżynieria materiałowa połączeń spawanych

Wydawnictwo Naukowe PWN

Książka jest pierwszym w kraju opracowaniem tłumaczącym wyczerpująco i na dobrym poziomie zjawiska fizyczne...

Nasi partnerzy