ENG FB kontakt

24.01.2021

Strona główna Aktualności Wydarzenia DMG MORI Sailing Team przedstawia jacht na Vendée Globe 2020

DMG MORI Sailing Team przedstawia jacht na Vendée Globe 2020

09-12-2020

Regaty Vendée Globe odbywają się co cztery lata. Są wyścigiem żeglarskim w tradycyjnym stylu. Start i meta regat znajdują się w Les Sables-d’Olonne we Francji. Uczestnicy mają do pokonania ok. 30 tys. mil morskich, w tym czasie nie mogą zawijać do portów ani korzystać ze wsparcia ekip pozostających na lądzie. Skiperzy jachtów są całkowicie zdani na swoje umiejętności.

Pierwsza edycja wyścigu odbyła się na przełomie 1989 i 1990 r. W październiku 2018 r. firma DMG MORI stworzyła zespół DMG MORI Sailing Team. Jednocześnie przywitała w zespole doświadczonego japońskiego żeglarza Kojiro Shiraishi, który rozpoczął przygotowania do prestiżowego wyścigu dookoła świata – Vendée Globe 2020.

 

  • Cel: Vendée Globe 2020 – wyścig dookoła świata dla żeglarzy bez zewnętrznego wsparcia
  • Jacht: IMOCA 60, która nosi nazwę DMG MORI Global One
  • Motywacja: zebrać wszystkich pracowników, klientów, partnerów i firmy stowarzyszone DMG MORI, a także członków zespołu na całym świecie, aby wspierać zespół DMG MORI Sailing Team

 

Kapitanem zespołu DMG MORI Sailing Team został Japończyk Kojiro Shiraishi. Zespół wystartuje w legendarnym regatach Vendée Globe 2020. W ciągu dziewięciu miesięcy francuska firma Multiplast zbudowała w stoczni Vannes żaglowiec typu IMOCA 60. Niektóre części jachtu zostały wyprodukowane na najnowszych obrabiarkach 5-osiowych i frezarko-tokarkach firmy DMG MORI. Jako dostawca zaawansowanych obrabiarek i kompletnych rozwiązań DMG MORI przyczynia się do rozwoju światowego przemysłu wytwórczego, także poprzez działalność DMG MORI Sailing Team.

 

 

Jacht nazwano DMG MORI Global One. Jest to symbol nastawienia firmy, w którym pracownicy DMG MORI, klienci, firmy partnerskie i stowarzyszone oraz członkowie zespołów na całym świecie spotykają się, aby wspierać zespół.

Żaglówkę zaprojektował Masaki Takayama, dyrektor zarządzający Being Design, odpowiedzialny za projekty wszystkich regatowych łodzi żaglowych, którymi pływał Kojiro Shiraishi od 2002 r.

Budowa regatowej łodzi żaglowej DMG MORI Global One łączy w sobie trzy podstawowe kompetencje: doświadczenie zawodowych żeglarzy, wiedzę konstruktorów z pasją oraz know-how światowego lidera w produkcji obrabiarek.

Kojiro Shiraishi jest kapitanem z pasji. Urodził się w Kamakura, nadmorskim mieście na południe od Tokio, i od dzieciństwa był głęboko przywiązany do morza. W wieku 26 lat, jako najmłodszy żeglarz, samotnie żeglował po świecie. Był pierwszym żeglarzem pochodzenia azjatyckiego, który w 2016 r. wziął udział w Vendée Globe.

 

W 10 dni, 11 godzin, 30 minut i 29 sekund Kojiro Shiraishi przekroczył linię mety wyścigu Vendée Arctic. Po ciężkim dniu na wodzie przybył do portu Les Sables d’Olonne wyczerpany, ale szczęśliwy. Samotny rejs, zorganizowany przez IMOCA, był nie tylko cennym doświadczeniem dla sternika, ale także poligonem doświadczalnym dla jachtu DMG MORI Global ONE i całej ekipy. Teraz celem kapitana jest przekroczyć linię mety Vendée Globe 2020 – najtrudniejszych regat świata.

Shiraishi zna ocean i swoje umiejętności żeglarskie. Podczas Vendée Arctique odkrył, że jeśli popełni błędy, może zapłacić za nie wysoką cenę: Dowiedziałem się, że ocean nie wybacza błędów, które popełniasz. Ocean jest silny i potężny.

Kojiro Shiraishi oficjalnie zakwalifikował się do „Everest of the Seas”. Wielka przygoda, Vendée Globe, już się rozpoczęła.

 

  Nazwa: DMG MORI Global One
Numer na żaglu: JPN 11
Projektant: VPLP
Budowa: 2019, Multiplast, Vannes (Francja)
Data premiery: 11 września 2019 r.
Port macierzysty: Lorient
Długość: 18,28 m
Szerokość: 5,85 m
Zanurzenie: 4,50 m
Masa: 8 ton
Wysokość masztu: 29 m
 

 

Strona główna Aktualności Wydarzenia DMG MORI Sailing Team przedstawia jacht na Vendée Globe 2020

Nasze propozycje

Pojazdy autonomiczne i systemy transportu autonomicznego
Włodzimierz Choromański, Iwona Grabarek, Maciej Kozłowski:

Pojazdy autonomiczne i systemy transportu autonomicznego

Wydawnictwo Naukowe PWN

W publikacji znajdują się charakterystyki pojazdów autonomicznych o różnym poziomie autonomizacji – L3-L5,...

Wybrane zagadnienia z zakresu prawa. Podręcznik akademicki dla studentów studiów technicznych
Krzysztof Zymonik

Wybrane zagadnienia z zakresu prawa. Podręcznik akademicki dla studentów studiów technicznych

Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej

W książce zawarto podstawową wiedzę z zakresu prawa cywilnego, prawa handlowego i prawa pracy, potrzebną...

Jak myślą inteligentne maszyny
Sean Gerrish (tłum. Filip Fierek)

Jak myślą inteligentne maszyny

Wydawnictwo Naukowe PWN

Książka zawiera przegląd przełomowych odkryć w obszarze AI i uczenia maszynowego, które uczyniły dzisiejsze...

The Plastics Paradox: Facts for a Brighter Future
Chris DeArmitt

The Plastics Paradox: Facts for a Brighter Future

Phantom Plastics LLC

Polski Związek Przetwórców Tworzyw Sztucznych poleca publikację autorstwa dr. Chrisa DeArmitta, członka the...

Nasi partnerzy