ENG FB kontakt

06.12.2021

Strona główna Aktualności Wydarzenia Sandvik Coromant dąży do najwyższego poziomu zadowolenia klienta

Sandvik Coromant dąży do najwyższego poziomu zadowolenia klienta

Wywiad z Simonem Kupljenem – dyrektorem sprzedaży dla regionu Europa Środkowa w Sandvik Coromant i dyrektorem zarządzającym Sandvik Polska

04-11-2021

Należąca do światowych liderów w branży obróbki skrawaniem firma Sandvik Coromant poważnie inwestuje w Polsce. Po powołaniu w ubiegłym roku Simona Kupljena na stanowiska dyrektora sprzedaży dla regionu Europa Środkowa w Sandvik Coromant i dyrektora zarządzającego Sandvik Polska firma dokonała reorganizacji swojej działalności w Europie Środkowej. Jej elementem było przeniesienie centrali Sandvik Polska z Warszawy do Katowic. O inwestycjach Sandvik Coromant w Polsce, rozwoju pracowników i planach firmy na przyszłość rozmawiamy z Simonem Kupljenem.

 

Simon Kupljen Dyrektor Sprzedaży dla regionu Europa Środkowa w Sandvik Coromant i Dyrektor Zarządzający Sandvic Polska Sp. z o.o.Czy może Pan coś więcej powiedzieć o inwestycjach w Sandvik Polska?

Firma Sandvik Coromant zawsze miała silną bazę w Polsce. Od dawna działamy na tym rynku, a biuro obsługi klienta i sprzedaży w regionie mieliśmy w Warszawie. Obecna inwestycja w nowy obiekt w Katowicach uczyni z nas centrum sprzedaży i wsparcia technicznego dla większego obszaru geograficznego, a Sandvik Polska zajmie centralne miejsce z perspektywy naszych klientów.

 

Co jest przyczyną przeprowadzki do Katowic?

Katowice są w centralnym miejscu z punktu widzenia najważniejszych odbiorców Sandvik Coromant. Wszyscy nasi główni klienci są zlokalizowani w odległości do 250 km od Katowic. Na przykład polskie zagłębie przemysłu lotniczego mieści się w Rzeszowie, a w pobliskim województwie śląskim mają siedziby kluczowi producenci z branży motoryzacyjnej. Katowice to idealna baza dla naszego biznesu.

Dla naszych pracowników relokacja oznacza także, że jesteśmy w stanie w większym stopniu wspierać nasz zespół w realizacji życiowych aspiracji. Katowice to siedziba siedmiu publicznych uczelni, do miasta można dotrzeć z czterech lotnisk i jest ono cieszącą się uznaniem metropolią. Wiele międzynarodowych firm przeniosło się do Katowic ze względu na ich doskonałą lokalizację.

 

Czy podzieli się Pan z nami informacjami o tej nowej inicjatywie? Jakie udogodnienia dla klientów oferuje Sandvik Coromant?

Nowy obiekt w Katowicach jest pierwszą z kilku inwestycji mających na celu osiągnięcie doskonałej jakości obsługi klienta w firmie Sandvik Coromant. Oznacza to, że zespół działający w Katowicach jest lepiej wyposażony, by zapewniać klientom kompleksowe wsparcie. Zdajemy sobie sprawę, że wraz ze wzrostem udziału Sandvik Coromant w rynku kluczowe znaczenie ma podtrzymanie skojarzenia firmy z doskonałej jakości obsługą klienta w skali globalnej.

Osiągniemy to dzięki inwestycjom w nowe rozwiązania techniczne. Sandvik Coromant stawia na innowacyjność, i chcemy, aby nasza obsługa klientów była równie zaawansowana. Pilotażowe przedsięwzięcie ma na celu wzmocnienie istniejącego modelu sprzedaży i wsparcia technicznego, realizowanego przez zespół Sandvik Polska.

W tym celu dostarczamy naszemu zespołowi zaawansowanych narzędzi cyfrowych, które mają uprościć nasze kontakty z klientem i ułatwić zespołowi pracę. Model ten będzie obejmował uruchomienie nowych usług cyfrowych, takich jak chat z klientem na żywo, dzięki czemu wsparcie klienta będzie szybsze i bardziej precyzyjne niż kiedykolwiek. Długoterminowa inwestycja zmieni oblicze pracy naszego zespołu wsparcia technicznego oraz oczywiście obsługi klientów.

 

Co to oznacza dla pracowników firmy?

Przeprowadzka do Katowic wiąże się z centralizacją działalności firmy w Polsce poprzez integrację zespołów handlowego i administracji z zakładem produkcyjnym Sandvik Polska i naszym Centrum Szkoleniowym Sandvik Coromant, z którego jesteśmy dumni. Decyzja ta nie tylko jest rozsądna z punktu widzenia klientów wybierających się na spotkanie z nami – gdyż lepiej mieć wszystko w jednym miejscu – lecz także ułatwia współpracę międzywydziałową w obrębie naszej firmy.

Wybiegając w przyszłość, spodziewamy się, że będzie to mieć długotrwały i pozytywny wpływ na integrację naszych pracowników i podnoszenie przez nich kwalifikacji.

 

Jakie są plany na przyszłość?

W następstwie tej inwestycji planujemy udoskonalić Centrum Szkoleniowe Coromant w Katowicach, które już jest ośrodkiem o ugruntowanej pozycji. Nasze centra szkoleniowe mają umożliwiać klientom zdobycie doświadczenia we współpracy z wysoko wykwalifikowanymi ekspertami na najnowszych obrabiarkach. Dalsze inwestycje pomogą nam w rozwijaniu doświadczeń potrzebnych klientom.

Celem jest połączenie obiektu w Katowicach z Centrum Szkoleniowym Coromant w jeden, scentralizowany ośrodek, który będzie przyciągał klientów z Polski i sąsiednich rynków, takich jak Czechy, Słowacja, Węgry, a może nawet bardziej odległych.

 

Dziękujemy za rozmowę.

 

 

Sandvik Polska Sp. z o.o.

ul. Pukowca 7, 40-847 Katowice

tel. +48 22 292 23 47

order-poland.coromant@sandvik.com, www.sandvik.coromant.com/pl

Strona główna Aktualności Wydarzenia Sandvik Coromant dąży do najwyższego poziomu zadowolenia klienta

Nasze propozycje

Hybrydowe metody obróbki materiałów konstrukcyjnych
Wit Grzesik, Adam Ruszaj

Hybrydowe metody obróbki materiałów konstrukcyjnych

Wydawnictwo Naukowe PWN

Publikacja Hybrydowe metody obróbki materiałów konstrukcyjnych jest uniwersalnym kompendium wiedzy na temat...

Teoria sterowania. Projektowanie układów regulacji
Jacek Kabziński

Teoria sterowania. Projektowanie układów regulacji

Wydawnictwo Naukowe PWN

Teoria sterowania jest elementarnym językiem, który pozwala zrozumieć i efektywnie projektować układy...

Inżynier – zawód przyszłości. Umiejętności i kompetencje inżynierskie w erze Przemysłu 4.0
Sandra Grabowska, Michalene Grebski, Wes Grebski, Radosław Wolniak

Inżynier – zawód przyszłości. Umiejętności i kompetencje inżynierskie w erze Przemysłu 4.0

CeDeWu

Wybór zawodu jest jedną z najważniejszych decyzji, jakie musi podjąć młody człowiek. Książka powstała z...

Cyfryzacja w zarządzaniu
Aleksandra Laskowska-Rutkowska (red.)

Cyfryzacja w zarządzaniu

CeDeWu

Cyfryzacja w zarządzaniu to oryginalne i pionierskie na polskim rynku wydawniczym opracowanie dotyczące...

Nasi partnerzy