ENG FB kontakt

29.04.2024

Strona główna Aktualności Wydarzenia Siemens prezentuje nowe metro dla Wiednia

Siemens prezentuje nowe metro dla Wiednia

15-03-2018

• Siemens zbuduje 34 w pełni automatyczne pociągi metra dla Wiednia
• Nowy system informacji pasażerskiej dla lepszego komfortu podróżowania
• Większa przepustowość i możliwość adaptacji wnętrza

Wiener Linien GmbH & Co KG, operator transportu zbiorowego dla stolicy Austrii oraz Siemens zaprezentował projekt nowego metra dla Wiednia. Nowe pociągi, nazwane 'X', są sześciowagonowe i nawiązują stylem do istniejących pociągów metra.

Pod koniec 2017 roku, Wiener Linien zleciło spółce Siemens dostarczenie 34 w pełni automatycznych pociągów metra. Kontrakt przewiduje również prace konserwacyjne i techniczne przez okres 24 lat oraz opcje na dodatkowe 11 pociągów. Od początku 2024 r. nowe pociągi będą w pełni automatycznie obsługiwały linię U5 w Wiedniu. Pociągi mogą również działać w trybie półautomatycznym lub ręcznym na innych liniach. Pierwsze dostawy pojazdów są planowane na połowę roku 2020. Pociągi będą produkowane w fabryce Siemensa w Wiedniu.

 

Nowe pociągi na linii U5 w Wiedniu pojawią się w 2024 r.

Nowe pociągi na linii U5 w Wiedniu pojawią się w 2024 r.

 

- To będzie pociąg najnowszej generacji i będzie pasował do naszej istniejącej infrastruktury, co przekłada się na bardzo korzystny stosunek ceny do wartości inwestycji. Sprawdzona współpraca z Siemensem oraz kontrakt na prace konserwacyjne zapewniają, że będziemy w najlepszych rękach, jeśli chodzi o koncepcję oraz jakość pociągów, co przełoży się na korzyści odczuwane przez naszych pasażerów przez następne lata - powiedział Günter Steinbauer, dyrektor Wiener Linen.

 

Pociągi zaprojektowane dla metra w Wiedniu będą pierwszymi na świecie pojazdami wyposażone w nowy system informacji pasażerskiej FGI Plus.

Pociągi zaprojektowane dla metra w Wiedniu będą pierwszymi na świecie pojazdami wyposażone w nowy system informacji pasażerskiej FGI Plus.

Pociągi zaprojektowane dla metra w Wiedniu będą pierwszymi na świecie pojazdami wyposażone w nowy system informacji pasażerskiej FGI Plus.

 

- Cieszymy się na wspólną długoletnią i ścisłą współpracę z Wiener Linien. Po 'Srebrnej Strzale' z 1972 roku i 'V-kach' z roku 2000, to wspaniale, że możemy zbudować trzecią generację metra dla naszego miasta, w Wiedniu dla Wiednia - powiedziała Sabrina Soussan, prezes branży Mobility w Siemens AG.

Pociągi zaprojektowane dla Wiednia będą pierwszymi na świecie pojazdami wyposażone w nowy system informacji pasażerskiej FGI Plus. System dostarcza informacje o połączeniach przed dojazdem na daną stację. Nazwy następnych stacji są wyświetlane nad każdymi drzwiami.

Pociągi oferują otwarte i jasne wnętrza, Nowo zaprojektowane wzory na siedzeniach sprawiają, że przestrzenie są optycznie większe, ułatwiają ruch wewnątrz pociągu i nie są ograniczane żadnymi barierami. Przezroczysta szyba oddzielająca przedział od kabiny maszynisty oferuje jeszcze lepszy widok.

Pociągi charakteryzują się lekką konstrukcją. Ponad 90% użytych materiałów jest poddawanych recyklingowi. Oświetlenie LED, wysoce wydajne ogrzewanie i klimatyzacja zapewniają niski poziom poboru energii. Podobnie jak w pociągach Inspiro, operowanych w warszawskim metrze, energia uzyskana podczas hamowania jest przesyłana z powrotem do sieci.

 

Dane techniczne pociągu dla wiedeńskiego metra:

• Materiał: aluminium
• Rozstaw szyn: 1.435 mm
• Długość ze sprzęgami: 111.220 mm
• Szerokość wagonu: 2.850 mm
• Wysokość podłogi nad torem: 1.000 mm
• Maksymalne obciążenie osi: 10.90 ton
• Maksymalna liczba miejsc: 928 w tym 200 siedzących (obliczeniowo dla 4 pasażerów na m2)
• Prędkość maksymalna: 80 km/h
• Zasilanie: 750 V DC / z trzeciej szyny
• Średnica koła nowego: 840 mm
• Maksymalne przyspieszenie przy starcie: 1,2 m/s²

 

Źródło: Siemens Sp. z o.o.,

Strona główna Aktualności Wydarzenia Siemens prezentuje nowe metro dla Wiednia

Zamów NEWSLETTER

Nasze propozycje

Metrologia geometryczna powierzchni technologicznych. Zarysy kształtu – Falistość – Mikro- i nanochropowatość.
Stanisław Adamczak

Metrologia geometryczna powierzchni technologicznych. Zarysy kształtu – Falistość – Mikro- i nanochropowatość.

Wydawnictwo Naukowe PWN

"Metrologia geometryczna powierzchni technologicznych" to kompendium poświęcone tematyce pomiarów i analizy...

Układy dynamiczne w modelowaniu procesów przyrodniczych, społecznych, technologicznych
Jacek Banasiak, Katarzyna Szymańska-Dębowska

Układy dynamiczne w modelowaniu procesów przyrodniczych, społecznych, technologicznych

Wydawnictwo Naukowe PWN

"Układy dynamiczne" to podręcznik związany z analizą układów dynamicznych, którą można zastosować w różnych...

Matematyczny wszechświat. Od Pitagorasa do Plancka
Joel L. Schiff (Tłum.: W. Sikorski)

Matematyczny wszechświat. Od Pitagorasa do Plancka

Wydawnictwo Naukowe PWN

"Matematyczny wszechświat" to wciągająca opowieść, która odkrywa przed czytelnikami prawa matematyczne...

Tarcie i smarowanie w procesach kształtowania blach
Tomasz Trzepieciński

Tarcie i smarowanie w procesach kształtowania blach

Wydawnictwo Naukowe PWN

W książce Tarcie i smarowanie w procesach kształtowania blach przedstawiono specyfikę zjawiska tarcia...

Nasi partnerzy