ENG FB kontakt

19.06.2019

Strona główna Aktualności Wydarzenia TME pomoże w budowie polskiego hyperloopa

TME pomoże w budowie polskiego hyperloopa

20-03-2019

Łódzka firma Transfer Multisort Elektronik została partnerem strategicznym Hyper Poland - polskiej firmy rozwijającej technologię próżniowej kolei magnetycznej.

Transfer Multisort Elektronik to jeden z największych globalnych dostawców komponentów elektronicznych, elektrotechnicznych, wyposażenia warsztatowego oraz automatyki przemysłowej. To pokoleniowa firma rodzinna, która od powstania w 1990 roku do dziś, wyrosła na jednego z kluczowych graczy w swojej branży na świecie. Dziś TME wysyła dziennie ponad 5000 przesyłek ze swoimi produktami do blisko 150 państw na świecie.

 

Transfer Multisort Elektronik pomoże rozwijać polską technologię próżniowej kolei magnetycznej

 

Hyper Poland to startup znany ze swoich sukcesów w rozwijaniu technologii Hyperloop. Polski zespół był w ostatnich kilku latach wielokrotnie nagradzany za swoje projekty na konkursach m.in. w USA i Dubaju. W 2019 roku firma planuje pokazać pierwszy model testowy pojazdu, nad którym obecnie pracuje zespół inżynierów i projektantów.

 

- Za kilkanaście tygodni będziemy gotowi na publiczną demonstrację opracowanej przez nas technologii. Na początku chcemy pokazać model pojazdu w skali 1:5, który będzie poruszał się po zmodyfikowanym przez nas torze kolejowym wykorzystując zjawisko lewitacji magnetycznej. W dalszym kroku rozpoczniemy budowę i testy pojazdu naturalnej wielkości – tłumaczy Paweł Radziszewski, dyrektor ds. technologii Hyper Poland. – Współpraca z TME to dla nas ważny krok do celu, jakim jest budowa i wdrożenie kolei magnetycznej według naszego projektu. Najwyższej jakości komponenty elektryczne i podzespoły, które dostarczy nam TME, dają gwarancję poprawności działania zaprojektowanych i zbudowanych przez nas urządzeń.

 

Hyperloop planuje stopniowe przejście od zwykłej kolei do próżniowej kolei magnetycznej. Inżynierowie Hyper Poland opracowali system modyfikacji istniejących torów kolejowych, dzięki czemu będą mogły poruszać się po nich zarówno tradycyjne pociągi jak i również pojazdy wykorzystujące lewitację magnetyczną, które na tych samych liniach mogą osiągnąć prędkość 300 km/h. Dopiero w dalszej przyszłości tory kolejowe zostaną przykryte pokrywą próżniową, a dodatkowo po obniżeniu ciśnienia powietrza w środku, prędkość kapsuł wzrośnie nawet do 600 km/h.

 

Źródło: Hyper Poland

 

Przeczytaj też:

Hyperloop będzie testowany pod Łodzią.

 

 

 

Nasze propozycje

Strukturalne aspekty odkształcania metali
Karol Przybyłowicz

Strukturalne aspekty odkształcania metali

Wydawnictwo WNT

W książce zawarto jakościowy opis procesów zachodzących podczas plastycznego odkształcania metali z...

Podstawy mechaniki ciał stałych i płynów
Andrzej Flaga

Podstawy mechaniki ciał stałych i płynów

Wydawnictwo Naukowe PWN

Najważniejszą zaletą niniejszej monografii jest przedstawienie w ramach jednego opracowania głównych...

Wytrzymałość materiałów. Zbiór zadań z rozwiązaniami
Roman Gieleta

Wytrzymałość materiałów. Zbiór zadań z rozwiązaniami

Redakcja Wydawnictw WAT

Podręcznik jest zbiorem rozwiązanych zadań z podstawowych działów wytrzymałości materiałów. Jest...

Ludzkość poprawiona. Jak najbliższe lata zmienią świat, w którym żyjemy
Grzegorz Lindenberg

Ludzkość poprawiona. Jak najbliższe lata zmienią świat, w którym żyjemy

Wydawnictwo Otwarte

Autor opisuje, na czym polega rewolucja w genetyce, jak działa i co dziś potrafi sztuczna inteligencja....

Nasi partnerzy